۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۵۵

یک سیاستمدار اروپایی مطرح کرد:

هشدار درباره موج مهاجرت از جنوب به شمال اروپا/ منطقه یورو در معرض خطر از هم گسیختگی

هشدار درباره موج مهاجرت از جنوب به شمال اروپا/ منطقه یورو در معرض خطر از هم گسیختگی

کمیسر اتحادیه اروپا در امور اجتماعی ضمن هشدار درباره موج مهاجرتها از جنوب به شمال اروپا در سایه بحران خواستار تغییر سیاستهای آلمان در حل بحران یورو شده و منطقه ارز مشترک را در معرض خطر از هم گسیختگی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، "لاسلو اندور"، کمیسر اتحادیه اروپا در امور اجتماعی در گفتگو با روزنامه "زوددویچه سایتونگ" از دولت آلمان یک تغییر روند اساسی در بحران یورو را خواستار شده و اظهار داشت که صرفه جویی و ریاضت اقتصادی به تنهایی هیچ رشدی را ایجاد نمی کند. برای این منظور به سرمایه گذاری و تقاضاهای اضافی نیاز است.

وی افزود: اقتصادهای ملی ضعیف شده مانند اسپانیا، ایتالیا یا فرانسه باید زمان بیشتری برای کاهش کسری بودجه های خود دریافت کنند.

اندور در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که اگر ما اجازه هیچ رشدی را ندهیم چگونه باید بدهی ها کاهش یابد.

وی همچنین درباره موج مهاجرتها از جنوب به شمال اتحادیه اروپا در صورتی که شرایط بهبود نیابد هشدار داد و گفت: برخی افراد شرایط امروز اروپا را با آمریکا در قرن نوزدهم مقایسه می کنند، زمانی که بعد از جنگهای شهروندی یک مهاجرت گروهی از جنوب به شمال آمریکا شکل گرفت.

وی افزود: برای اینکه از چنین اتفاقی جلوگیری به عمل آوریم ضروری است که در کشورهای بحران زده رشد ایجاد کنیم.

"اندور" در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که در منطقه یورو نه تنها کشورهای بحران زده بلکه کشورهای دیگر نیز باید سیاستهای خود را تغییر دهند در غیر این صورت منطقه یورو دچار از هم گسیختگی می شود.

کد خبر 2043460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha